Sunday, November 18, 2012

repeat + bila orang dah benci

   assalamualaikum ,

 hye korang . sehat ? dah makan ? aku ? macam biase la . k dah , petang ni aku nak story pasal aku kene repeat . repeat ape ? repeat test undang-undang . habes duit yang ayah bagi semalam . 2 hari je doe . hadoii , ayah . kite tak boros pun , keyy ? dah kite kene repeat jadi kite kene bayar lagi skali . mahal pulak tu . and yang paling sengal lagi aku tak gtao pun dekat diaorang . takut weyy . tak sempat aku nak xplain dah berjela huraian yang aku dapat . sebab tu aku tanak gtao . sorry mak , ayah .

 saket hati jugak la bila dapat tahu kene repeat . besprengg aku tu pulak boleh nyenyeh dekat aku . tak geram mane pun . -,- siap gelak bagai lagi , kalau tercabut anak tekak tu baru padan muke . suke sangat gelakkan orang . :( kat bawah ney duit yang aku habis ntok dua hari . repeat punyer pasal la nii !

duit ayah bagi : rm 50

belanja yang semalam punyer ;
 nasi : rm 6
 gambar : rm 10

 belanja harini ;


 teksi : rm 6

 bus : rm 4
 bayar repeat : rm 27

 sume : rm 53 . 

lebih kann ? mane datang lagi rm 3 ? nasib baik ade jugak spuloh hengget dalam beg duit aku . kalau tak memang aku tak tahu nak cakap ape la . and disebabkan tu jugak la harini poket aku dah kering . yang ade just sarang labah-labah je . takde yang baik hati nak bagi duit dekat aku ke ? tak kesian kan aku ke ? nanti lusa aku kene pegi masuk kelas yang 6 jam tu pulak . tapi duit satu sen pun takde . ayahhhhhh ! nak duitt . makkkkk ! nak duit . and sempat pulak aku nan eyqa pegi rumah mylla . nak pegi tengok budak kembar . comell ! nasib baik la mase pegi rumah mylla tadi ma and abah dia pakse aku nan eyqa makan nasi . kalau tak memang perot ni dah nyanyi lagu set fire to the rain la jawab nya . alhamdulillah , rezeki . :) Allah itu Maha Mengasihani . even aku takde duit skali pun aku still lagi dapat makan nasi . lepas je makan , tengok jam dah dekat pukul satu . kene keluar cepat takut terlepas bus pulak .

 malam tadi mase mcg dengan besprengg aku tu sempat jugak aku tanye lagu ape yang best . nanti boleh la aku download . and dia pun cakap lagu saleem kot . " bila orang dah benci . " tadi mase aku nak update entry ni aku bukak lagu tu . bila aku start dengar je lagu tu , tetibe terdetik lagu ni ntok budak tu ke ? knape lirik lagu ni macam menggambarkan apa yang dia tengah rase ? or mungkin . oke dah . persoalan tu biar aku yang jawab sendiri . tak perlu kot aku tanye dia . walaupun benda tu mungkin dah lame berlaku tapi biasa la tu , kann ? and bila aku tetibe ingat at lagu " sesaat kau datang " skali lagi perasaan and persoalan tu datang . perlukah aku tanye dia ? hurmm.:) * fake smile *


 aku rase harini la paling lame aku naik bus nak sampai at rumah aku . aku sendiri pun tak tahu knape aku rase sebegitu lame . sebab migrain kah ? sebab aku bosan kah ? memang aku bosan pun . atau sebab mengantuk kah ? oke , sebut pasal menagntuk . mase dalam bus un , punyer la ngantuk . sampai berair dah bijik mata aku ni . dah basah dah hujung lengan baju yang aku pakai harini . nasib baik tak tersengguk je aku dibuat nye . malu weyy . ohh , buss . cepat la sampai , cepat la sampai . dah la tak tahu nak buat ape dalam bus un , mcg satu pun takde yang masuk . kalau tak boleh jugak aku hilang kan mengantuk + bosan aku tu . haishh ! takde sape-sape nak mcg aku ke ? nanti bile ade yang nak mcg aku , gtao la . boleh aku bagi number fon aku . haha tapi yang buat aku lagi saket hati nye pakcikk kondukter bus tu pegi hisap rokok depan aku . haarghh ! pakcikk , nanti saya batuk + saket dada . kalau pakcikk nak hisap jugak pakcikk pegi hisap jauh-jauh . tak kesa la bus tu kecik pun . pakcikk nak hisap dekat luar bus ke , dekat tayar bus ke . yang penting jangan hisap depan saye . saya TAK suke . sebab yang saket nanti saye bukan pakcikkk . kalau pakcikk takut saket a.k.a mati awal pakcikk takkan hisap punyer rokok tu . dah la ajak pakcikk yang ntah datang dari mane ntah hisap skali . double tuu pakcikk . pakcikk tahu kan yang asap dia tu lagi bahaye dari rokok yang pakcikk sedut tu ? and yang hidu asap tu sape ? saye kann ? so pegi hisap jauh-jauh . dah la lepas pakcikk yang hisap rokok skali dengan pakcikk tu turun , boleh pulak pakcikk pegi hembus asap rokok tu dekat saye . pakcikk penah makan kusyen bus tak ? dah la saye tengah panas + saket hati . kan tak pasal-pasal saye bertukar jadi hulk . dah la tengok orang macam laki miang . opss ! :p tengok sebab pakcikk satu perenggan saye tulis . kalau pakcikk driver tu pun ikut buat hal jugak tak tahu la brape perenggan saye tulis .

 sampai je dekat bus stop , suruh datang ambik . takde pulak yang datang . perghh ! hatiku panas sama dengan panasnya mentari . rase macam nak masuk kan kepala dalam ais je . lepastuu berendam dalam tuu . whaaa , bestnya . so , terpaksa la jalan kaki balik rumah . dengan panasnya , kasut pulak asyik masuk batu-batu kecik je . saket la weyy ! yang suke sangat masuk dalam kasut aku ni knape ? adik due orang tu pulak boleh dia buat freeshow makan aiskrim depan aku . slow-slow pulak tu . rase macam nak terbalikkan je beskal yang diaorang naik . tapi alhamdulillah , otak aku still lagi boleh berfungsi dengan baik . tanak aku nanti masuk paper " seorang gadis cederakan dua kanak-kanak sebab aiskrim . " malu mak ayah aku nanti . tanak arhh !

 bila sampai je dekat rumah miza , mak dia panggil suruh singgah rumah dia dulu . punyer la banyak alasan yang aku bagi akhirnya aku singgah jugak . sempat bagi aku minum air tebu free lagi . haha borak punyer borak . dengar orang borak-borak tetibe aku tengok tangan mak miza berbalut . pelik . bila aku tanye mak dia cakap kene pisau menoreh getah . walaupun tak banyak sangat tapi dalam . mak dia cakap bila mak dia basuh tangan je darah terus keluar sebab kene air . mase aku tengok tangan mak dia tu aku ingat ubat yang ade dekat rumah aku . minyak kayu kapur . bau dia sedap gile . sampai buat aku asyik nak hidu bau tu je . aku ingat tu sebab haritu mase mak aku kene mata mesin kelapa ayah aku suruh mak aku guna minyak tu la . ayah aku pun mase dia kene mata mesin dia gune minyak tu jugak . sebab minyak tu boleh buat luka tu cepat tertutup . kurang la sikit rase saket dia tu . so , mak dia pun ajak la aku balik skaligus nak datang letak minyak ubat tuu . itulah gunanya jiran + kawan . :) saling tolong-menolong .

 tapi bila sampai je dekat rumah , terus masuk bilik and then bukak tudung . makkkkkkkkkkk ! knape dengan muke aku ni ? makin gelap . haarghhh ! berpanas punyer pasal . tunggu bus datang lagi , lepastu balik jalan kaki . exercise , exercise jugak . tapi muke aku ni . :( baru je borak dengan eyqa kalau hari-hari balik macam ni memang makin gelap la muke yang dah sedia gelap ni . sedih jugak la . baru tiga hari kluar rumah , dah makin gelap . nak tunggu lesen siap entah macam mane rupa tah nanti . alonggg ! help me . muke i dah gelap . nanti bile along balik next week , mesti along gelak . kann ? dah tahu sangat dah perangai along tu macam mane . t gato dekat abang long . * okey , ayat menggedik . -,- * haha

 kepada adik aku yang memang aku sedia maklum yang dia akan bace entry ni : " kau jangan cakap dekat mak , ayah and sape-sape je yang aku kene repeat . nanti aku tarik telinga kau baru kau tahu , nak ? nanti aku pulak yang kene marah .

 oke dah . otak dah penat sangat dah . makin saket kepale ni . lusa masuk kelas yang 6 jam pulak . haha mesti lawak . kot je la . -,- nanti aku update la yerp kalau ade cerita yang agak menyakitkan hati mase kelas teori and amali tu . and at bawah ney ade pic aku nan eyqa with adik mylla . key la , bubye .


eyqa cakap dah macam anak aku sendiri . haha


eyqa with kakak . mase kteorang amek gambar ni , kembar dia tengah tido .


 wassalam , wallah'alam .

No comments:

Post a Comment