Friday, November 16, 2012

15 april 2011 .

  assalamualaikum , nak kenyit mata sikit boleh ? haha *ngade*

  tetibe pulak mood nak update entry pasal bespreng muncul . * ramai pulak bespreng kau yee ? * haha sape pulak yang aku nak story harini ? tapi kali ni tukar jantina pulak . bukan pompuan lagi dah . tapi , err . haha knape aku cakap dia bespreng aku ? ehh ! suke hati aku la . dah dia bespreng aku , kau sape nak marah-marah aku ? hempuk jugak karang . haishh ! okay dah , jangan lebih-lebih . =,=  * ehem-ehem , oke nak start dah , sambil pasang lagu shae - sayang * HAHA

  k la , macam mane aku boleh kenal dia ? kiteorang kenal pun sebenarnya sebab kawan satu skola aku . name ape ? biarkan rahsia . :p kawan aku tu pun laki jugak . kalau tak salah + silap aku la , diorang kenal mase pemilihan bola ntok budak-budak skola agama . kot la . aku pun tak tahu sangat sebab aku sendiri pun tak pernah tanye macam mane diorang kenal . haha takkan la aku nak tanye , kott . kann ? kiteorang kenal pun dalam chat group budak-budak skola agama terengganu . mase tu dia tanye sape budak skola agama tuutt . ( mane boleh gtao , haha ) aku pun gtao la aku . dia tanye kenal tak kawan aku tuu ( memang la kenal , name pun kawan . :p ) bile aku cakap aku kenal terus dia mintak number fon kawan aku tu . tapi mase tu aku tak pasti kawan aku tu still gune number fon tu or number lain . biase lah mamat tu memang suke tukar number fon and kebetulan jugak aku suke gadoh nan mamat tu jadi tak tegur sangat la . lepas dia mintak number fon tu baru aku and mamat tu cam kawan baik jugak la . hehe tapi aku tak terus bagi la , aku tanye duulu kawan aku tu dia still gune k tak . and bile kawan aku tu cakap dia gune baru aku bagi number un dekat dia . and ! bermula la kisah persahabatan kiteorang . haha gtuu je pun perkenalannya . :p

  knape aku suke kawan dengan dia ? sebab dia suke buat aku sakit hati . haha takde la , gurau je . mane ade weyy ! baik kemain lagi dengan aku , suke-suke hati je cakap dia macam tuu . tapi yang aku geram dengan dia bila aku nak start merajuk mule lah dia buat perangai tak layan dia un . kadang rase macam nak hempuk je kpale dia . tapi tak buat pun . haha * awak , soryy . hehe * tapi salah satu yang aku repect pasal dia , aku marah + tengking la dia macam mane skali pun dia buat cool dia je . tapi dalam hati dia aku tak tahu la macam mane . gelakkan aku ke , ape ke . hope tak . :(

    tapi kann , * imbas kembali *

   await asyik duk ingat mase first time jumpe dia neh ? hadoii , semakin dekat musin banjir , makin kerap pulak aku hingat at kenangan tuwh . walaupun tak sempat bertegur , jeling-menjeling , senyum-menyenyum , sengih-menyengih tu pun dah boleh buat aku angau satu hari . haha kalau borak face to face aku tak tahu la macam mana nanti . angau satu badan kot . asal berangin + hujan sikit je ingat . haha . sebenarnya  2 jam lebih sikit yang pertama un dah cari dah p tak jumpe . n then rehat . sempat jugak jumpe membe aku yang aku kenal at fesbuk . haha cantik woo , lain gile nan dalam gambar . lagi comel yang real samapi aku tak perasan . nasib baik aku ingat yang dia pun join same seminar tu , and nasib baik jugak number fon dia ada dalam handfon yang aku bawak un . kalau tak confirm tak jumpe jugak . haha name budak tu eyra . comellll ! pantang jumpe orang comel je aku nih . =,= tapi lepas je aku borak-borak dengan eyra un tetibe ada mcg . ' sombong ter , huhu . ' haha gelak sesorang aku mase bace mcg un , sempat jugak kene hempuk dengan membe sebelah sebab senyum sesorang . haha dia cakap tak malu ke senyum sensorang macam ni , dah la depan orang ramai pulak tu .  tapi aku buat tak tahu je sebab mase tu aku xcted sangat nak balas mcg dia . ==" and now , memori tu menjengah balik . haishh ! pehal kau nih ?

 kiteorang pun mcg la sampai aku dah lupe sape yang stop dulu . haha * dia dulu , bukan aku . * tapi mase dalam bus on the way nak balik setiu un , tetibe membe seat sebelah kiri bus jerit dekat aku . dia cakap

 membe : " woii , tu bukan ke mamat yang ko duk senyum-senyum , jeling-jeling dalam dewan tadi eayh ? "

* tetibe sume membe-membe aku yang lain bangun nak tengok sambil jeling-jeling dekat aku . buad malu aku je . *

 aku :  " ohh , yeke ? mane ? * muke xcted , cepat-cepat bangun . *

 membe : " dah lepas dah . aku rase dia tunggu bus kot sebab tadi dia duduk at bus stop . * sambil gelak * "

 aku : " kuang asam punyer membe . =,= "

 and tetibe pulak fon aku buat hal . topup habis ! haha sakit jugak hati aku ni . nasib baik bawak dua fon , boleh jugak aku balas mcg dia . :) tapi tak lame mane pun . kalau tak silap aku dia cakap dia nak pegi solat dulu . sebab dah lewat da . dalam pukul tiga kot . kot la . dah lupe dah . and lepas tu aku pun teruskan lah perjalanan balik aku . * cepat la sampai , nak balik main banjir nii . ! * ape yang berlaku lepas tuu ? biarkann . haha kang aku cite kang lenguh pulak korang nak ngadap benda alah ni . dah la tak comel , ada hati nak suruh orang bace aku punyer entry yang panjang berkaki-kaki nii , kann ?

 dan , alhamdulillah . kiteorang still lagi kawan sampai sekarang walaupun kekadang gaduh jugak . biase la tuu , adab ber-kawan . kann ? * kenyit mata sikit . ;) *

 benda yang aku suka pasal dia ? entah . haha ! mungkin perangai dia yang rapat dengan mak dia kot . aku suke bila anak laki rapat dengan mak dia TAPI jangan lebih-lebih dah la . kadang menyampah jugak aku tengok . baling dengan lesung batu baru kau tahu muke kau tu macam mane . tapi dengan dia tak . aku suke bila dia start story pasal mak dia . walaupun dah agak berumur tapi still lagi nampak kuat . tapi bukan macam badang la . badang tu lain , mak dia lain . sesuke hati kau je kan nak samekan mak dia dengan badang . pernah makan batang penyapu takk ? marah ni marah . haha dengan adik-beradik dia pun dia rapat jugak . al-maklum la anak bongsu . hehe * sorry wak , saye gtao * dengan anak-anak buah dia pulak maybe dia layan macam kawan kot . kot jela sebab mane la aku tahu . bukan nye aku satu rumah dengan dia .

 * oke dah , start balik . *

  kadang hensem jugak mamat nih erk ? haha ehh , bespreng aku memang la hensem . hensem sangat pun tak gune jugak kalau orang tengok muke kite orang menyampah , kann ? a.k.a perangai yang ntah pape .  hensem + sedap mata memandang . baru la perghh ! haha and mamat ni ade dua-dua skali . * bukan aku je yang cakap k ? membe-membe aku pun ada jugak yang cakap camtu bile diorang tengok gambar mamat ni  , tahuu ? tengok dekat mane ? ade ke orang tengok dekat pipi ? takde kann ? =,= oke , ayat mintak penampar . sorry . and now , aku dah tak tahu nak tulis ape lagi dah . haha perot pun dah mula nyanyi lagu istikharah cinta by sigma . so aku pun kene join skali perot aku ni nyanyi lagu tuu . kalau tak nanti bile perot aku ni dah merajuk , susah pulak aku nak pujuk . mintak makanan macam nak mintak freekick . haha dan kat bawah ni ade gambar bespreng aku tuu . tengok sudah ! jangan nak usha . aku baling buah limau nanti .



ehh , ehh . satu jeke ? yela , satu jela . buat pe banyak-banyak ? aku nak suruh kau tengok je pun bukannye aku nak suruh kau usha dia . satu dah la . :p


 p/s : saye nok awok blanje saye makan eskrem + cadburry . haha dop kire la bile , gane , mane pun . asal saye buleh makan . buleh kan ? :)

 mungkin ada yang kate bahawa lelaki dan perempuan takan pernah boleh jadi kawan baik . ye , betol . tapi bukan dalam semua situasi . kadang-kadang suami or isteri kite kelak sebenarnye pernah jadi kawan baik kite . :D jadi , pandai-pandai lah kita pilih kawan sebab kadang-kadang orang akan pandang penampilan kita melalui penampilan kawan kita .

 wassalam , wallah'alam .

No comments:

Post a Comment