Tuesday, November 13, 2012

pembela perlindungan

assalamualaikum , 

faziatul hafiza a.k.a pembela perlindungan .




cantik kan makne name tu . same macam tuan dia jugak . manis , ayu bertudung labuh . aku suka cara penampilan dia . kadang cemburu pun ada . biasa la fitrah manusia , semua nak baik . elok . bersih . suci . cantik . nak berubah . even aku skali pun pernah rase macam tuu . " hidayah takkan datang kalau kita tak cari . " yes , aku suka pepatah ni . tapi kadang , manusia kann . bukan senang nak berubah , tapi kita kene berubah sebab Allah takkan mengubah sesuatu kaum tu melainkan mereka yang merubahnya . :)


hurm , macam mane aku boleh kenal dia ? first time aku tengok dia dah terdetik dalam hati ni " budak ni boleh buat kawan , try usha la . " :) aku sendiri dah lupa macam mane aku boleh usha dia and macam mane dia boleh sangkut nan aku . ( macam couple je . -_- ) tapi lepas tu kitaorang start kawan , kawan and kawan sampai skarang . betol kate hati aku . sweet doe kdapat kawan dengan dia . haha kenape ? sebab dia salah sorang kawan yang aku suka susahkan . haha sian dia . selalu jadik mangsa bila aku ada masalah , bila aku tak faham sal pape je , nak mintak pendapat ke . tapi kadang-kadang saje je tanye dia , bangkang apa yang dia cakap sebab aku suka kacau dia . saje nak usik . haha dia tak cepat marah . merajuk dengan aku pun aku rase tak pernah even skali ! best kann ? senang auw kawan dengan dia .


kau tanye jela pape pun yang kau tak tahu confirm dia akan jawab . kalau dia sendiri tak tahu ? dia akan cari tahu and bagitahu dekat kau balik apa yang kau tak tahu tuu . sape tanak ada kawan macam ni weiii ? lebih-lebih lagi time otak tengah blur , tak sempat nak pikir pape dia boelh tolong kau . TAPI jangan la pulak kau nak kawan dengan dia sebab tuu . tu ambik kesempatan dalam kesempitan name nya . kalau aku tahu sape-sape yang buat macam tu dekat dia , siap kau !


apa yang aku suka tentang dia ? sume yang ada dekat dia aku suka . even pipi dia yang montel macam roti yang baru lepas kene bakar tu . pergh ! montel bukan main . haha lawa weyy ! disebabkan pipi dia tu la saham aku jatuh . haha . gurau jela . tapi waarghhh , pipi dia tu buat aku jeles je ! pipi dia bulat macam pipi ainsyu . pakai la tudung yang macam mane skali pun , confirm jadik . tak macam aku , kadang naik hangin je kalau nak cepat-cepat tapi tetibe pulak tudung tak jadik . bukan senang wey nak suruh tudung tu jadik . kadang rase macam nak buang pun ada . tapi , takkan la aku nak buang kot , kann ? so , pandai-pandai la aku ikhtiar macam mana skali pun cara nak pakai tudung tu biar nampak oke je even tudung tu tak jadik macam yang aku nak . :(


sebenar nye aku kenal dia sebab syarif . sebab aku ingat dia awek syarif ! haha kadang nakal pulak bile ingat tanggapan aku dekat dia tuu . huhu tapi takpe la besties , biase la tu . macam aku jugak . hurm , apa yang aku tahu fyza ni suka buat kek . macam-macam kek yang dia buat . sampai name pun aku tak tahu . hahaha siap membe-membe mama dia amik tempahan lagi , woo ! ko hadoo ?


 haha sebenarnya aku pun tak banyak sangat tahu pasal dia sebab yela masing-masing duk jauh .kann ? dia duduk selangor nun jauh di sane . aku pulak duduk at terengganu . da la tak pernah jumpe . suare pun jarang-jarang dengar . and ! aku suke dengar suare dia . suare baby ! haha k la , kat bawah ni ada gambar-gambar dia yang sempat aku pakse dia bagi . haha jahat kann akuu ? pape jela , asalkan aku boleh tulis entry pasal dia . :p






gambar yang paling aku suke . tengok pipi dia un ! haish .
 .


fyza and kawan skola dia .


fyza kah yang berpurdah tuu ?


p/s : kepada faziatul hafiza binti rosnen . saye akan sayang awak sampai bile-bile even kite tak pernah jumpe and duduk jauh . awak jangan pernah fikir yang saye kawan dengan awak sebab awak baik dengan saye , sebab awak selalu tolong saye TAPI saye kawan dengan awak sebab saye ikhlas kawan dengan awak . sampai bile-bile skali pun takkan pernah ada yang mampu ganti kan awak untuk saye even dia baik macam mana skali pun sebab manusia itu tak same . setiap manusia tu ada perbezaan and keistimewaan dia . and maaf jugak sebab buat fyza ter-tunggu-tunggu . ( bahawasanya dengan ini , saya nur nabilah binti zakaria berjanji akan sayang faziatul hafiza binti rosnen sampai akhir nafas and nadi saya . semoga persahabatan kami diredhai and diberkati oleh Allah . amin . sayang fyza ! <3 muach .

No comments:

Post a Comment